Beymen Wedding'de Umuda Yolculuk

Oleyyy artık nişanlımla bir tarih belirlerdik sayılır.
Ya 2 Eylül 2011 (ki kendisi tanışma günümüz olur)
ya da 9 Ekim 2011 ( bu da sondan bir öceki sıralı gün
09-10-11 ) Bu yüzden artık gelinlik bakmaya yavaş
yavaş başladık.
Beymen tartışmasız benim en sevdiğim mağaza,
gelin ayakkabısı bakmak için uğradığımda bir de ne
göreyim Beymen Wedding @ Nişantaşı diye bir
pano koymuşlar. O sırada başım dönmedi desem yalan
olur. (Ha bu arada tabi ki yanlış tahmin etmediniz
saatlerimi internet başında bütün gece ayakkabılarına
bakarak geçirdikten sonra hayallerimin ayakkabısının
Beymen'e gelip numarasının bitmesine ramak kala
orda olduğunu fark edince gelin ayakkabımı almış bulunduk)
Gelinlik maceramı anlatmadan önce sizi kendisiyle tanıştırcam



Şu topuğun güzelliğine bakarmısınız (düğünde kimsenin
göremiycek olması gerçekten çok üzücü)

Gelinlik konusuna tekrar dönersek geçen pazar saat 4'e
randevu alıp Beymen Wedding'in yolunu tuttuk. Kardeşim
ve sevgilimle beraber 2 saatimizi orda geçirdik. Sonuçlara
gelirsek Beymen'in kendi gelinlik koleksiyonunu pek
beğenmedim. Bir şeyler yanlış gibi duruyor. Nerdeyse
her markadan gelinlik denedim. Bir tanesini çok beğendim
ama 2 tane sorunu vardı. Birincisi çok ağır (yani yürümek
imkansız oyuncak bebek gibi olduğum yerde kaldım),
ikinci sorun ise fiyatlar çok aşırı 12.400 TL etiketi vardı.
Kenneth Pool markalı bir gelinlik için çok pahalı. Zaten
kankam Yasemin Amerika'da ki butiklerini arayıp fiyatını
sordu 5000$ mış. Veeee Türkiye'ye gönderiyorlarmış.
Beymen bunu göz önünde bulundurup ona göre yeniden
etiketlemeli diye düşünüyorum. Yoksa diğer firmalarla
rekabet etmesi çok zor. Elle tutulan modeller 12.000'den
başlıyor. Gelin adaylarının dikkatine derim.
Karşınızda Kenneth POOL Angelic

6 yorum:

  1. Merhaba.. Beymen'in avukatı değilim fakat layıkıyla ithalat yaparak, tüm yasal yükümlülükleri yerine getirerek satış yapan mağazaların fiyatlarıyla, benzer ürünlerin ABD fiyatlarının bu şekilde kıyaslamanın da yanlış olduğunu düşünüyorum. ABD'den almış olduğunuz 5.000 USD butik satış fiyatı yaklaşık 8.000 TL. Prosedürüne uyarak bu gelinliği kargoyla getirtir, gümrük vergisi ve KDV'sini öderseniz şöyle bir hesap çıkar: Ürün bedeli 8.000 TL+Yaklaşık kargo maliyeti veya nakliye 250 TL+malın CIF TR teslim fiyatı üzerinden %12 gümrük vergisi (8.250*0,12=990 TL)+ 740 TL %8 KDV (ilk 3 tutarın toplamı KDV matrahını oluşturur yani 8000+250+990=9.240 TL yani Kdv hesabı 9.240*0,08=740 TL) Ana toplam: 9.980 TL.

    Bu tutara gümrükçü masrafı (200-400 TL), ardiye, dahili nakliye, vb eklenir. Yani nereden baksanız 11.000 TL'ye yaklaşır. Tabi arada geçen zaman, vereceğiniz onca uğraş, vs de cabası (gelinlikçilerin verdiği ücretsiz tadilat hizmetinden, vb bahsetmiyorum bile). Demek istediğim, tabiki birçok şeyi uğraşıp daha ucuza mal etmek mümkün, aracınızın lastiğinden, mobilyanızdan, gelinliğinize kadar. Tabi bavulunuza koyup getirirseniz bu masrafların hiçbirine katlanmazsınız (seyahat giderleriniz hariç), ama Beymen ve diğer benzer mağazaların böyle bir lüksü yok.
    Ben bunları nereden biliyorum? Çünkü geçenlerde internet üzerinden Amerika'dan verdiğim kıyafet siparişi gümrüğe takıldı ve uğraşmadığım şey kalmadı. Sizin de canınız sıkılmasın diye yazayım dedim...

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ederim seni çok! Hadi kolay gelsin :) Yalnız bir dahaki gelinlik denemende biz de geliyoruz haberin olsun ;)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba
    Beymenin fiyatını şu sebepten kıyasladım Miu Miu ayakkabıları Beymen'den aldım ve onun satış fiyatında bir anormallik yok Amerika ve Avrupa'yla aynı fiyata satılıyor. O yüzden gelinliğin fiyatının da öyle olmasını beklerdim. Sizin hesaplamanızda da şöyle bir hata var Beymen toplu alım yaptığından gelinliği zaten 5000 dolara almıyordur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Sonucta onun toptan fiyatı diye birşey var -ki onu da ben A+ markalara üretim yapan bir imalatcı olarak rahatlıkla soyleyebilirim.

      Türkiye'de bu zihniyet oldugu muddetce biz daha cok tabir-i caizse kekleniriz!
      Amerika'da begendiğim Tory Burch canta 400$ iken Beymen'de 1.750TL 'ye satılıyordu. Alıcısı yok mu? Tabii ki var ve oldugu icin bu kadar revactalar zaten ama gunah bu kadarı gercekten, ayıp.
      Aynı ornek 40$'a Amerikada satılan Toms'lar icin de gecerli, sosyal sorumluluk icin üretilen ayakkabılar burada 5 katına satılıyor.

      Sil
  4. mutlaka 5000 dolara almıyordur ancak aradaki fark da o kadar mağaza, onca personel, reklam bütçesi, vs üzerine kar'a gidiyordur diye düşünüyorum. neyse canım, neticedegelinlik piyasasında beymen'in vakko'ya rakip gelmesi iyi oldu. umarım daha başka oyuncular da gelir, rekabet artar, tüketiciye, evlilik adaylarını cebine tasarruf ve daha yüksek hizmet kalitesi olarak yansır.

    YanıtlaSil
  5. BSSD Fulya'dan aldığım Louboutin'lerimi giymeye kıyamıyorum; kesinlikle bakmalısın! düğün için de birçok alternatif bulacağına eminim:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails